diaforum.cz
http://diaforum.cz/

Abscesy po aplikaci inzulínu
http://diaforum.cz/viewtopic.php?f=12&t=127588
Stránka 1 z 1

Autor:  Alexis [ pát 28. črc 2017 11:22:30 ]
Předmět příspěvku:  Abscesy po aplikaci inzulínu

Dobrý den, paní doktorko.
Ráda bych se s Vámi poradila s mým problémem. Cukrovku mám již takřka 20let, aplikuji Novorapid a Lantus.
Bohužel se mi v posledním roce po aplikaci inzulínu (zejm. Lantusus, u Novorapidu zatím jen 3x) začaly dělat abscesy v místě vpichu, opakovaně to skončilo chirurgickým zákrokem a několikaměsíčním hojením a asi 1 měsíc trvající ATB léčbou.
Samozřejmě se mi v důsledku toho zhoršela i kompenzace cukrovky, asi tím, že se mi inzulín hůř vstřebává.
Pomohla by mi změna inzulínu? (i když s Lantus mi moc vyhovoval, a že už jsem toho za ty roky s cukrovkou vyzkoušela...)
Setkala jste se s tím někdy po Lantusu?
Moc děkuji

Autor:  dsamkova [ ned 06. srp 2017 16:03:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Abscesy po aplikaci inzulínu

Dobrý den, abscesy v místě vpichu vídám hodně u pump, stejné problémy, stejné řešení jako u Vás. Většinou pomůže výměna kanyly/ teflonová za kovovou/.
U aplikace jehlou to moc často nevídám.
Vyzkoušela bych určitě jiný typ jehly ,třeba tenčí 0.5 nebo 0.6.
Určitě bych aplikovala jinam, než kde se Vám dělají abscesy, postiženou krajinu bych nechala odpočinout..
Třeba Vám nesedla šarže insulinu, zkusila bych i úplně jiné balení insulinu. Pacienti většinou aplikují bez předchozí dezinfekce kůže, tady bych ji doporučila.
A uvidíte.. Pokud nesedí Lantus, může Vám diabetolog nasadit Toujeo..
D.Samková

Autor:  Alexis [ pon 14. srp 2017 10:43:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Abscesy po aplikaci inzulínu

Dobrý den, paní doktorko,
děkuji Vám za odpověď a rady.
Momentálně zkouším změnu desinfekce a výměnu jehličky po každé aplikaci Lantusu a 1x denně u Novorapidu.
Zatím nemohu posoudit efekt, je to teprve krátce.
Kratší jehličky jsem zkoušela již dříve, po těch to bohužel bylo ještě horší, mám 8mm.
Ještě jednou moc děkuji, vážím si Vašich rad.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/